Jaaroverzicht 2015

By december 13, 2015 Mededelingen

Het jaar 2015 zit er al weer bijna op. Het einde van het kalenderjaar is altijd een mooi moment om terug te blikken op het afgelopen jaar. Voor Kung Fu School Golden Dragon Amsterdam stond het jaar in het teken van vriendschap, zoeken en opbouwen.

Gezamenlijke training

Minstens een keer per jaar is er een gezamenlijke training. Alle leerlingen en leraren van alle scholen van de vereniging komen dan samen. Dit jaar vond de gezamenlijke training plaats in Oosterbeek. Sifu Xiao Tung geeft les in Oosterbeek. Voor de gezamenlijke training waren alle leraren uitgenodigd om een gedeelte van de training te verzorgen. Daardoor kwamen veel aspecten van kungfu aan bod. Naast basistechnieken was er aandacht voor de basis van gevechtstechniek, kraanvogelstijl, structuur van lichaamshoudingen en standaardvormen toegepast in de praktijk. Er waren veel leden aanwezig. Het was erg leuk om nieuwe en oude kungfu vrienden te kunnen ontmoeten. Sifu Liu Djing heeft foto’s gemaakt tijdens de training. Het zou leuk zijn om de foto’s nog toe te voegen aan de website.

Website

Er is lang nagedacht over nieuwe manieren om de school in Amsterdam onder de aandacht te brengen. Er zijn flyers verspreid en posters geplakt, we hebben demonstraties gegeven en zelfs een reclamebord aan de weg gezet tijdens de trainingen. Het trok niet genoeg aandacht. Tegenwoordig is een website essentieel om door iedereen gevonden te kunnen worden. De website is gerealiseerd en wordt inmiddels goed bezocht. De eerste mensen hebben zelfs al contact opgenomen via de website. Een mooi resultaat.

Naast de website is er ook een Instagram account, Facebook pagina en YouTube kanaal gekomen. De links staan helemaal rechts onderaan op de website. Het eerste filmpje over Max, gemaakt door Melissa Vermeulen, is al te bewonderen. Er zullen nog meer filmpjes gaan volgen. Door deze filmpjes kunnen mensen een goede indruk krijgen van wat ze zoal kunnen leren bij Kung Fu School Golden Dragon Amsterdam.

Gymzaal

Er wordt al een tijdje uitgekeken naar een gymzaal in Amsterdam. De meeste gymzalen zijn volgeboekt of alleen beschikbaar op erg ongunstige tijden. Andere gymzalen bleken weer voor slechts een uurtje beschikbaar te zijn. We hebben ook meerdere scholen gevraagd of het mogelijk is om hun gymzaal te huren. Geen enkele school heeft nog gereageerd. De zoektocht gaat onverminderd verder. Met of zonder gymzaal zal de buitentraining op zaterdag onverminderd doorgaan.

Vooruitblik

In het afgelopen jaar zijn er regelmatig leden van de vereniging op bezoek gekomen in Amsterdam. In 2016 zal er elke week assistentie aanwezig zijn. Max en Sybren zullen gaan helpen met lesgeven aan nieuwe leerlingen. Daarnaast zal er met de gevorderden getraind gaan worden voor nieuwe demonstraties in 2016. Dat zal ook gelijk mooi nieuw materiaal voor het YouTube kanaal op gaan leveren. En we blijven zoeken naar een mooi zaaltje, zodat we buiten én binnen kunnen trainen.